varför?

2011-08-30 / 21:41:19 / Louise Jacobsson
Varför är jag så otroligt "rädd" för kärlek? Varför tar jag jämt avstånd så fort någon kommer för nära? Varför säger jag jämt "men jag vill inte ens ha ett förhållande" för det vill väl alla? Eller åtminstone få känna närhet, känna sig omtyckt. Varför har inte jag det behovet? Jag får frågor, inte varje dag men väldigt ofta, om varför jag är så anti just det här med kärlek. Varför vill jag inte ens ha någon att älska eller någon att älskas av? Har jag verkligen blivit SÅ sårad? Svaret på den sista ställda frågan är nej, jag har inte blivit så sårad. Men det är någonting med just känslan kärlek som får mig att bli rädd, på gränsen till äcklad.
Jag älskar att prata om kärlek, att prata om killar. Älskar att gå in djupt och tänka sig hur det skulle kunna vara. Jag tänker mycket runt omkring ämnet kärlek, speciellt om jag träffar någon kille jag känner intresse för. Men varför jag gör det vet jag inte, kanske för att det är de längsta jag låter mig gå. Att drömma om det. Sedan att ta tag i det, det är en helt annan sak. Ibland undrar jag helt seriöst ifall jag är menad att faktiskt vara ensam, jag menar.. Hur många 16 åringar har aldrig ens drömt om sin drömkille eller längtar efter att hitta någon att spendera tid med? Ett fåtal. Undrar om det är något fel på mig ibland, det gör jag verkligen. Eller om jag bara är någon sorts känslokall player? Men leker jag verkligen med kärlek, kanske på sett och vis. Jag vet inte. Vet inte ens varför jag skriver det här. Ville bara skriva någonstans där jag inte kan få massa kommentarer, eller det kan jag ju få, såklart. Men det är lättare att ignorera dom på bloggen än i verkliga livet. För när man får massa sånt irl, känner man sig rätt... jag vet inte, men det känns inte bra i alla fall. För att såfort jag nämner att jag inte vill satsa på något, eller vill ha kärlek.. Är det fel på mig. & det kanske det är också, vad vet jag. Det enda jag vet är; kärlek är ingenting för mig, har aldrig vart heller.



......Kommentarer








Kom ihåg att din IP-adress alltid sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig
eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.



Kommentera här




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: