varför gråter livet?

2011-09-18 / 22:44:42 / Louise Jacobsson
Nu minns jag. På pricken. Nu minns jag hur det känns att känna. Hur det känns att vara svag, att inte ha kontroll. Nu minns jag, efter en lång tid, varför jag undvikit det här. Det gör ont, jag känner sig så osäker. Varför ska jag alltid göra det? Varför ska jag alltid tänka så mycket?
-
Jag har inte berättat för dig varför jag hatar det så mycket. Varför lögner får mig att backa. Lögner, ja. Det är dom som gör mest ont. Dom som alltid ligger där i bakgrunden och gnager. Är jag inte värd sanningen?
-
Det var så länge sen jag hade den här känslan. Den hade nästan tynat bort. Jag har varit så himla glad på sista tiden, alltid haft ett leende på läpparna. Varför Ljög Du? Varför skulle du förstöra allt, f.a.n.
-
Ångesten äter sakta upp mig inifrån. Vad kommer hända nu? Vad kommer du säga? Och varför i hela helvetet är jag rädd att förlora dig, när du inte ens är min?



......Kommentarer








Kom ihåg att din IP-adress alltid sparas. Kommentarer som anses vara stötande mot mig
eller mina nära raderas. Även spamkommentarer & kommentarer fulla med länkar raderas.



Kommentera här




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: